Nyáreleji horgásznapok…

Mostanában nem sok idő jut horgászatra, hiszen van egy szép házunk  immár és azt kell felújítani, van dolog bőven. Hol festés, hol kertészkedés, hol pakolás vagy épp fűnyírás nagyban vagy mind egyszerre. Éppen ezért szavaztunk meg magunknak néha-néha egy-egy kis pihenőnapot a sok munka közepette, mert megérdemeljük!

2018. 05. 19 Kócos tó

Az egyik szombaton úgy tűnt szép idő lesz, de nem is akartunk olyan messze menni, így a Kócos tóra esett a választás ami nincs is messze és hal is van bőven benne. Meg is érkezünk, de én megkértem Andrást ha lehet a kis tavat had vallassuk már horgászügyileg, kíváncsi vagyok a benne lévő állományra.

Ildi feederbottal próbálkozik, amíg én rakósbotozni fogok ahhoz van ma kedvem, persze az is igaz mikor ne volna. Bedobálom a gombócokat, csak lazán hangosan nem töltöm az időt poharazással így is idejönnek azok a pontyok biztosan. Ildinél hamarabb megjelennek a halak mint rakón, de ami késik nem múlik nemsokára itt is megtalálják a csemegéket és remélem nyúlni fog a gumi is és csak utolérem azt a csinos feederes szomszédot! Így nehéz lesz utolérni, elhajlik a finom feederbotja majd megállíthatatlanul szakít valami… Ez komoly hal lehetett, horog sehol, mintha csak elvágták volna a zsinórt.

Na végre, úszó sehol gumi kinyúlva, erre vártam! Kellemes pontyfárasztás következik, most rám is fér minden tagom fáradt épp egy ponty fárasztás kell a láthatatlan akkumulátorok feltöltéséhez. Szákolom a pikkelyes bajszost és úszhat a többiekhez vissza. Már ezután kisebbek következnek, de akkor is élvezem nagyon a csendes kistavas pecánkat.

Ildinek is jön ponty, ennek is örülünk meg hát a kárásznépségről ne is beszéljünk, valósággal csapatban jönnek.

Közben igazi fejfájdítós vakmeleg van és valahol messze sötét fellegek közelítenek, előbb utóbb zápor és zivatar lesz a vége. A Kedvesem lightos feederbotja, most lecserélésre kerül és methodos felszerelés következik. Jól gondoltam nagyhalas kapás van és valami verekszik a víz alatt majd kijön az felszerelés horog nélkül a 0,12 mm-es fonott zsinór középen szakadt. Ilyet, ez már bosszantó, valami átharapja a zsinórt!

Még fogunk jó pár halat, majd a lassan csapódó esőszemek mutatják az utat az autóhoz, ideje indulni különben elázunk.

2018. 06. 02 Kadarcsi tó

Napok óta böngészem az időjárás jelentéseket, mert szombaton horgászni szeretnénk, de akárhogy is van szörnyű nagy felhőszakadást ígérnek szombatra. Annyi boldogít mindössze, hogy majd csak valamikor délután ér ide ez a nemkívánatos időjárás. Legyen úgy…  Korai kelés, úgy nézünk ki, mint aki nem is ébredt fel egészen, minden eddigi fáradtságunk kijön rajtunk. Miközben az autó kiér Debrecenből, megérkezik az eső is és még a visszapillantóban nézhetem amint Debrecent cefetül veri ám az égi áldás. Hátha mi csak kimegyünk a rossz idő alól? Na kérem nincs olyan szerencsénk, legfeljebb annyiban csak hogy ki tudunk pakolni és be tudunk etetni, ezen kívül innentől kezdve teljesen más történik mint egy átlagos peca alkalmával.

Olyan mértékű felhőszakadást kaptunk a nyakunkba, hogy akár egy szupercellának is el merném nevezni bátran. Bemenekültünk a filagória alá, de így is áztunk az eső mindenhogy ért bennünket, a rakós bennmaradt arra sem volt idő hogy kivegyem, de mindegy is itt aztán nem volt kapás, elég volt menteni magunkat, minthogy horgászattal foglalkozzunk. Legfeljebb készítettem pár fotót a még száraz Nikonnal.

Mire a többórás viharnak vége lett, akkor tudtunk egy kicsit horgászni és fogni pár halat, de inkább szárítottuk magunkat a végre kisütő napfényben…