Négy betli, négy történet…

Írta: Harangi Csaba Nyomtatás E-mail

Kis hazánkat azért elég rendesen szorongatta ez a tél, hosszú évek óta nem volt ilyen hideg. Én azért szokásomhoz híven, tudomást sem akartam venni róla ezért bőszen horgásztam és fúrtam a jeget, kerestem a halat. Ezeknek a kétségbeesett, hideg pecáknak a négy sztorija következik, mert nem bírom most már tovább inkább le is írom, hogy volt…

I. 2017.01. 21 Sáska tó

Egy kitűnő személyiség ünnepelte a 30. születésnapját januárban, de miért is írom így a meghatározást? Mert mint embert is ismerem és mint horgászt is és mint Apát is, és ha e hármat  összerakja az ember és még akkor is mosolyogva fog vele kezet, vagy veszi fel hívását, nos akkor tényleg rendkívüli ember. Én már mindjárt 50 leszek, szóval egy „ifjonc” hívott szülinapi bulira és köszönöm a meghívást jól éreztem magam a fergeteges léki partin a Sáska tavon.

A buli mellett a vendéglátó biztosított egy egész tavat befagyva 30 centis jéggel, horgászat céljából, nehogy már ne lehessen horgászni egy szülinapi bulin, amikor Dudás Imi 30 éves, a végén még felnő ez a fiú…

Fekécs Zolival vallattuk a jeget, de nem adott halat bár mindent megtettünk az ügy érdekében, egyébként panaszra semmi ok. Kárpótolt bennünket a jó hangulat, a finom forralt bor és a fantasztikus gulyás, amiben én is igyekeztem részt vállalni egy kicsit, hátha jobb lesz az íze, azt hiszem ez volt a legjobb idei gulyás amit kanalaztam!!

II. 2017.01. 28 Kadarcsi tó

Firci barátom is felhívtam és megpróbáltam rábeszélni egy igazi Kadarcsi tavi léki pecára. Szerencsére nem kellett sokáig győzködnöm, már robogott is a Skoda kifelé Kadarcsra. Csalihalat virgoncak a vödörben, mi pedig elkezdtük a jégfúrást a tavon.

Hihetetlen volt a látvány amikor kiderült több mint harminc centis jégen állunk!! Fúrtunk több helyen is léket, de a tó közepén egész nagy levegőztető lék is volt ütve, szóval ha akarta az ember be is etethetett és horgászhatott keszegre ha épp azt akarta.

Mindössze a kapások hiányoztak csak, se csalihalra, se apró babahalra, se csontira-pinkire nem jött kapás. Nem adtuk fel, pedig borzalmas hideget kaptunk igencsak vastag mínuszok voltak még akkor.

Megpróbálom elmagyarázni, hogy mi is történik a szervezettel egy egész napos -12 és – 15 fok közötti pecán.. Teszem ezt azért mert sokan a meleg szobában gép előtt olvasnak, de a valóság más.. Amikor hazaér a horgász a kemény mínuszos egész napos pecából, teljesen hiába vesz egy forró fürdőt vagy takarózik be otthon három takaróval, felesleges… Még reggelig rázza a hideg és csak ezek után tér majd magához másnap este, ez mondjuk jelen esetben 49 éves férfira értendő mindössze ez saját tapasztalat, de mindig így van…

Szóval megvolt az első Kadarcsi lékelés, de halat nem adott, ahogy halottam aznap máshol sem a környéken…

III. 2017.02. 04 Polgári termál tó

Sokáig keresgéltem a neten, de nagyon nehéz volt olyan tavat találni, ami nem fagyott be. Végre siker koronázta a nyomozást és kiderült Polgáron van olyan tó ahol van szabad vízterület. Jött Kígyós Sanyi, Fekécs Zoli én meg vezettem a Skodát nagy reményekkel. Mégiscsak meleg vizes tóra megyünk, csak fogunk pár kárászt, de már néhány kapás vagy rezdülés is elég volna, csak történjen már a csalival valami érdemleges.

Módszeresen kipróbáltunk mindent a horgászati repertoárunkból: spiccbotozás finom szerelékkel, hosszú előkés versenycucc lefinomítva végletekig, esetleg darabos csali messze-messze bent amennyire csak lehet… Semmi nem működött, még egy kapásunk sem volt és szomorúan mentünk haza, már megint nem sikerült ki mondani, hogy itt az idei első...

IV. 2017.02. 18 Keleti főcsatorna

Megtörténtek megyénkben a versenykiírások, így megtudhattuk hol is lesz rendezve a Megyei Horgász Szövetség rendezésében a hivatalos feeder és úszós bajnokság. A Keleti főcsatorna ad otthont az egyéni feeder bajnokságnak és az egyéni úszós bajnokságnak is a Hajdúságban. Nosza utána is néztünk, hogyan lehet nevezni, no meg hogyan lehet éves Horgászsport engedélyt váltani.. Nos az utóbbiban nem sok segítséget kap az ember, jobb bemenni a Megyei Horgász Szövetség irodájába, ott segítenek a többi lehetőséget nem mondanám el, mert sok volt a falba üközés… Nem jó érzés, egyesülete válogatja…  Mindegy is, az éves engedély megvan, az összes MOHOSZ vízre jó hazánkban tehát irány a Keleti főcsatorna!

Megint hárman vagyunk és vallatjuk a zsilipnél a Keletit, persze még semmi eredmény, de legalább már tudjuk mekkora kosarat kell használni folyóvízen és mikor áll meg bedobás után. Ez már jó hír, ha ezt tudjuk az etetőanyag megfelelőnek tűnik, most éppen három különböző márka van felvonultatva és várjuk a kapásokat. Nem jönnek, jön a finomítás finomításának a finomítása is, de akkor sincs kapás, a horognagyságról annyit, hogy már a pinki is alig fér fel rá annyira kicsi…

Mindent megtettünk, de mégsem elkeseredve indulunk haza, legalább láttuk az új versenypályát ahol a versenyek lesznek majd. Legközelebb újra megpróbáljuk!!