Üdv szeptember!!

Írta: Harangi Csaba Nyomtatás E-mail

Meglepő számomra, de itt van az ősz itt van újra. Mennyi minden történt az utóbbi egy évben? Nehéz is volna felsorolni, de tény és való most egy hűvös vályogfalú parasztház egyik szobájában ülök és boldog nyugodt érzéssel írom a betűket, nem idegesít semmi a kertet épp most locsoltam meg a gyűrűs ásott kútból és a saját termelésű almapálinka mar utat magának megállíthatatlanul a torkomon és mindeközben tudván tudom, egy Nő rám gondol, pont akivel szombaton együtt horgászom.

Fáradtak vagyunk mindketten férfi is, nő is, mindkettőnknek kevés egy napból 24 óra, ennyi idő alatt semmit sem lehet csinálni, bárcsak több férne egy napba! Most szombat van, de tudjuk mindketten ezen a napon nem fogunk munkával foglalkozni, ma pihenünk ez a mi napunk. Kérdezgettem a Kedvesem hova is menjünk, de tényleg csak azt mondta jön utánam ahova én megyek. Azt tudom nagyon örül ha a Kadarcson vagyunk, így én választottam oda megyünk. Igazi csípős hajnalok vannak már, elfér a pulóver is és a kiskabát is, tényleg elkezdődődött az ősz, hiszen mikor megállunk a parton vadlibák húznak nagy „V” betűket az égen, elkezdődött a madárvonulás.

Sietek, pakolom Ildi botjait etetőit csalikat, had horgásszon csak ráfér a rengeteg napi 14-16 óra munka nem kevés, ma csak horgásszunk! Hamar bejelentkeznek a pontyok Ildinél én még be sem dobtam, közben persze a játékos verseny elkezdődik 1-0 aztán 2-0 és így tovább, lemaradok lassan ha nem horgászok.

Végre kész egy matchbotom és már dobhatok is befelé csúzlizás csalizás és várhatom a kapást is, ideje halat fognom. Kellemes meglepetésként ér a nagy dévérkeszegek megérkezése, örülök, valahogy nálam a pontyot megelőzi mindig fontosságban, olyan halfaj amivel foglalkozni kell, etetni ott tartani kedvére tenni és akkor bizony kap is.

Eldobok egy feedert is method felszereléssel de oda se figyelek, csak a matchbot mindenek felett, akkor vágok be a methodnál ha már épp indul a bot, amúgy nem érdekel ma, csak az az úszó antenna az a fontos.. Inkább múlt időt írnék, egy termetes potyesz is felveszi a matchbotos cuccot, majd úszóstól együtt megállíthatatlanul távozik a nádba, erről ennyit… game over.

Számolatlanul jönnek a pontyok nem is lehet tudni mennyit fogtunk már, de az biztos nem lehet meginni semmit, megenni semmit, mert a bot elindul a víz felé ponttyal együtt, magyarul akadályoztatva vagyon minden más tevékenységünk.

Van egy ötletem és el is mondom Ildinek, miszerint csak így oldalra balra nád elé pár méterre erjesztett kukoricával dobjon be a 3 méteres kis finom picker bottal, hátha lesz egy meglepetés halunk, megesik az néha… És igen, bejött az ötlet a kisbot elgörbül Ildi bevág majd ellazul a zsinór mert a hal berohan a lábunk elé, nincs idő gondolkodni ösztönösen a felkapott szákkal villámgyorsan szákolom az amurt!!! Nagy az öröm, Ildi élete első amurja parton, örömpeca a köbön!!

Már csak nevetünk mindketten, nagyon is kipihentük magunkat meg sem látszik rajtunk, sem a rengeteg ügyfél lefogadása a részemről, vagy Ildin a sok szabás-varás-irányítás, mi most újjászülettünk és feltöltődtünk, köszönjük Kadarcs!!